استعلام قیمت
نرخ ارز

تحلیل قیمت مواد پلیمری در 21 خرداد

قیمت های جهانی

 

در این مقاله نیز قصد داریم به بررسی و تحلیل قیمت برخی از مواد پلیمری موجود در بازار جهانی  بپردازیم. با ما همراه باشید تا پیش بینی در مورد قیمت مواد شیمیایی بدانیم… قیمت های جهانی

بررسی قیمت پلی اتیلن ترفتالات 

قیمت پلی اتیلن ترفتالات فوب شمال شرق آسیا در هفته گذشته 120 دلار رشد یافت. و در 1،330 دلار در تن معامله شد. پت فوب جنوب شرق آسیا نیز 120 دلار رشد را تجربه کرد و به 1،400 دلار رسید.

در این هفته نیز قیمت های بالادستی PX و PTA، موجبات صعود قیمت پت را فراهم کرد. PX چین 247 دلار رشد داشت. بنابراین با تحت فشار قرار گرفتن مارجین  PTA و PET چاره ای جز افزایش قیمت نبود. با صعود 120 دلاری قیمت، تعداد معاملات برای محموله های جولای نسبت به هفته قبل بالاتر بود. اما حجم معامله شده کمتر از هفته قبل گزارش شد که نشان از تردید خریداران به این جهش قیمتی غیرمنتظره دارد.

در تایلند یک تولیدکننده بزرگ در هفته گذشته عرضه نکرد چرا که انتظار رشد قیمت در 2 هفته ی وقفه برنامه ریزی شده فعالیت تعمیر و نگهداری در منطقه وجود دارد.

برای گریدهای پلی استر و الیاف نیز قیمت رشد داشت اما تقاضا کماکان پایین است. حجم مخارج مصرف کننده نسبت به سال های قبل پایین تر رفته است.

 

قیمت های جهانی

 

بررسی قیمت ABS

محصول اکریلونیتریل بوتادین استایرن CFR چین در هفته ی گذشته تغییر قیمتی نداشت و در 1،745 دلار معامله شد. قیمت محصول جنوب شرق آسیا نیز بدون تغییر 1،795 دلار در تن را ثبت کرد.

در هفته ی گذشته، بازار بین قیمت سعودی مواد خام و تقاضای نزولی درگیر بود. در بالادستی، استایرن 103 دلار رشد هفتگی را ثبت کرد که رقم بزرگی است. بنزن و کاهش تولید چین موجب این امر شد.

در طی هفته علی رغم این که سفارشات خرید در حدود 30 الی 40 دلار رشد یافته و به ارقام1630 الی 1650 رسیده بود، باز هم فاصله فاحشی با اردرهای فروش (1700 دلار) داشت. در بازار داخلی چین معاملات محصول با 200 الی 300 یوان رشد به حدود 13300 یوان رسید که هم ارز با ارقام 1620 الی 1695 دلار محصول وارداتی ست که کماکان زیر قیمت های بین المللی مانده است و گرایش به خرید محصول وارداتی را کم می کند.

در مجموع نیز کاهش تقاضای محصول نهایی علی الخصوص لوازم خانگی، موجب کم شدن فروش کارخانجات و به تبع آن کاهش خرید مواد شده که در صورت استمرار، کاهش نرخ فعالیت کارخانجات تولید کننده ABS دور از ذهن نیست. قیمت های جهانی

بالا