استعلام قیمت
نرخ ارز

تداوم روند ریزشی نفت

قیمت جهانی نفت

قیمت جهانی نفت

به گزارش کانگورو به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت جهانی نفت که روند نزولی درپیش گرفته‌است. در روز گذشته و متعاقب تصمیم دولت چین برای کاهش دور از انتظار نرخ بهره بانکی نیز ریزش مجدد را تجربه کرد. این روزها و به گزارش بلومبرگ، نگرانی‌های فعالان بازار سوخت‌های فسیلی ناشی از افق مبهم. و متزلزل میزان تقاضای میان‌مدت نفت در سرزمین اژدهای زرد. افزایش پیدا کرده‌است.

دولت چین نرخ پایه بهره یک‌‌‌‌‌‌ساله و ۱۰‌‌‌‌‌‌ساله خود را معادل ۱۰ واحد کاهش داد. کاهش جدید نرخ بهره، پایین‌تر از حد انتظار بود. چراکه حداقل نیمی از تحلیلگران، کاهشی حداقل ۱۵‌واحدی را پیش‌بینی می‌کردند.

اعلام کاهش نرخ بهره بانکی در چین در شرایطی صورت‌گرفت که روند رشد اقتصادی در تمامی بخش‌های صنعتی و تجاری. این کشور در مقایسه با ابتدای سال‌جاری میلادی. کندتر شده‌است. 

قیمت هر بشکه نفت‌برنت دریای شمال در لحظه تنظیم گزارش با ۱۰‌سنت کاهش معادل ۱۴/ ۰‌درصد کاهش به ۷۵دلار و ۹۹‌سنت رسید.

نفت وست‌تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۷۰‌سنت یعنی معادل یک‌درصد کاهش در قیمت ۷۱ دلار معامله شد. بانک‌مرکزی اروپا در ابتدای این هفته از افزایش نرخ بهره همزمان با احتمال رشد بیشتر تورم خبر داد. افزایش نرخ بهره بانکی تمایل عمومی برای خرید را کاهش داده. ضمن آنکه حجم پایین‌تر تقاضای جهانی برای نفت را هم رقم زده است. جالب است بدانید تحلیلگران بانک جی‌پی‌مورگان که پیش از این قیمت نفت‌برنت را تا ۹۰ دلار نیز پیش‌بینی کرده بودند. هم‌اکنون این رقم را تا ۸۱ دلار در سال‌جاری میلادی پایین آورده‌اند. به باور آنها، مصوبه جدید کاهش تولید اوپک‌پلاس به تنهایی. پاسخگوی ایجاد ثبات در بازار نفت نخواهد بود.

بالا