استعلام قیمت
نرخ ارز

قیمت جهانی مواد پلیمری در ماه می چگونه بوده است؟

قیمت جهانی مواد پلیمری

 

در این مقاله قصد داریم به تحلیل قیمتی برخی از مواد پلیمری بپردازیم و ببینیم که در طی ماه می قیمت برخی از مواد پلیمری چه تغییراتی کرده است؟ قیمت جهانی مواد پلیمری
با ما همراه باشید… 

PP

PP در ماه می کاهش یافت و در حالی که قیمت‌ها در انتهای بازار قوی‌تر بود. پیشنهادات نقطه‌ای برای گریدهای هموپلیمر وارداتی از نظر کمیت افزایش یافت. و قیمت‌ها را بر این اساس کاهش داد.

پیشنهادهای متعددی برای تخفیف با تخفیف قابل توجه نیز گزارش شد. هموپلیمر اکنون در محدوده 1480 پوند تا 1600 پوند بر تن است. پیشنهادات کوپلیمر حدود 1600 پوند در هر تن گزارش شده است. اما به نظر می رسد بازار در محدوده 1700 پوند تا 1800 پوند بر تن است.

قیمت‌ها در ماه ژوئن و پس از آن تحت فشار بیشتری قرار خواهند گرفت. زیرا تقاضا در بازارهای کلیدی برای PP همچنان پایین‌تر از انتظارات است.

PS

آوریل SM به دلیل افزایش قیمت انرژی و نگرانی ها در مورد عرضه گاز طبیعی. 360 یورو در هر تن افزایش یافت.

تولید SM در مقایسه با سایر مونومرها بسیار انرژی بر است. و باعث می شود استایرن به شدت نسبت به هرگونه تغییر در هزینه انرژی واکنش نشان دهد.

عرضه SM نیز با کاهش عرضه اتحادیه اروپا کاهش یافت و واردات ایالات متحده تقریباً به صفر رسید. در نتیجه، تولید پلی استایرن کم بود. و مسائل لجستیکی هیچ کمکی به این وضعیت نکرد.

تقاضای PS از مبدل ها غیرعادی بود. برای برخی، فقط مواد ضروری با این قیمت های بی سابقه خریداری شد.

 دیگران سفارشات را به طور کامل لغو کردند. در حالی که برخی از مبدل های بزرگتر به دنبال امنیت عرضه بودند. و شبکه را در جستجوی مواد پرتاب کردند.

قیمت قرارداد می SM به 84 یورو در هر تن بالاتر از آوریل رسید . بالاترین رقم تاریخ. این افزایش ها همچنان ناشی از افزایش هزینه های انرژی و نگرانی های پیرامون عرضه گاز در اروپا است.

PS این افزایش‌ها را با اضافه‌بار انرژی از سوی برخی تولیدکنندگان دنبال کرد. عرضه کم خواهد ماند زیرا تولیدکنندگان تلاش می کنند. از تولید بیش از حد جلوگیری کنند. و انباری از مواد با قیمت بالا تولید می کنند. در حالی که مبدل ها مجبور خواهند شد. بین امنیت عرضه و قیمت گذاری رکورددار یکی را انتخاب کنند.

 

قیمت مواد پلیمری

 

ABS

ABS در ماه آوریل به طور متوسط 375 یورو در هر تن افزایش یافت. با وجود این، تقاضا و عرضه متعادل بود. تولیدکنندگان ABS اتحادیه اروپا مجبور شدند. افزایش مونومر کامپوزیت را دنبال کنند (SM + € 360 / T، بوتادین + € 200 / T، ACN + € 400 / T)، و همچنین هزینه های اضافی انرژی نیز اعمال می شود.

از سوی دیگر، قیمت‌های واردات آسیایی افزایش یافت. و یا حتی در برخی موارد اندکی کاهش یافت.

افزایش هزینه های مونومر و انرژی در ماه مه تنها می تواند. قیمت ها را افزایش دهد. قیمت‌های مونومر دوباره افزایش یافته است. ((SM + €84/T، بوتادین رول، ACN + €14.5/T). و افزایش هزینه‌های انرژی باید به این اضافه شود.

 قیمت‌گذاری واردات آسیایی کمتر واکنشی است. اما عرضه به اندازه کافی بزرگ نیست. همچنین باید فرض کرد که افزایش قیمت. به این بزرگی باعث کاهش تقاضا می شود.

PC

قراردادهای بنزن در ماه مه شاهد افزایش جزئی 45 یورویی در هر متریک تن بود. اما با افزایش هزینه های انرژی و حمل و نقل، افزایش قیمت بیشتر اعلام شده است.

تولید در اروپا با کاهش خروجی به دلیل برنامه های تعمیر و نگهداری کم است. با این حال، عرضه باید کافی باشد زیرا شاهد واردات بیشتر از آسیا هستیم.

PMMA

افزایش قیمت به بازار حدود 350 یورو در هر تن اعلام شد. و عرضه MMA هنوز به طور قابل توجهی کوتاه است.

PBT

وضعیت به دلیل ادامه کمبود اسید ترفتالیک خالص (PTA) و بوتاندیول (BDO) وخیم است. که به نوبه خود به معنای قیمت های بسیار بالاتر و عرضه بسیار محدود است.

قیمت جهانی مواد پلیمری

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.plastikmedia.co.uk

بالا