استعلام قیمت
نرخ ارز

پالایشگاههای چینی خطاب به آرامکو : نفت کمتری می خواهیم

آرامکو

 

 بهای نفت در روز دوشنبه کاهش یافت. و  روند کاهشی که از هفته قبل آغاز شده بود را ادامه داد زیرا نگرانی‌ها در مورد افزایش آلودگی‌های کووید-19 چین .و رکود بالقوه جهانی چشم‌انداز تقاضا را کاهش داد. آرامکو

گزارش ها همچنین حاکی از آن است که عرضه نفت خام در اروپا تثبیت شده است. و پالایشگاه ها به طور پیوسته ذخایر خود را در آستانه ممنوعیت غرب بر صادرات نفت روسیه افزایش می دهند.

اما انتظار می‌رود این ممنوعیت همچنان باعث کاهش. عرضه نفت خام در ماه‌های آینده شود، به‌ویژه اگر ذخایر بیشتر از حد انتظار کاهش یابد.

با این حال، معاملات آتی نفت برنت با 1.1 درصد کاهش به 86.82 دلار در هر بشکه در معاملات اولیه آسیا رسید. در حالی که قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 0.8 درصد کاهش به 79.42 دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد در هفته گذشته نزدیک به 10 درصد سقوط کردند. و در ضعیف ترین سطح خود در دو ماه گذشته معامله شدند.

قیمت ها همچنین هفته گذشته وارد حالت “contago” شدند. ساختار بازاری که خبر از کاهش بیشتر قیمت ها می دهد. آرامکو

افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در چین باعث ایجاد اقدامات قرنطینه جدید در برخی از بزرگترین شهرهای این کشور شد. و نگرانی‌ها در مورد کند شدن تقاضای نفت خام در بزرگترین واردکننده نفت جهان را افزایش داد. این کشور در حال حاضر با بدترین شیوع کووید از ماه آوریل. دست و پنجه نرم می کند که چندین شهر را در قرنطینه قرار داده بود.

 گزارشی در اوایل این ماه منتشر شد که چند پالایشگاه چینی از آرامکوی عربستان سعودی. (TADAWUL:2222) خواسته اند تا در ماه دسامبر مقادیر کمتری نفت عرضه کند که می تواند نشان دهنده کندی ارسال نفت به این کشور باشد.

چین همچنین سهمیه های صادرات سوخت پالایش شده خود را افزایش داده است. که به طور بالقوه نشان دهنده مازاد ذخایر نفت خام به دلیل کاهش تقاضا است.

سیگنال‌های هاوکیش از سوی فدرال رزرو ترس از رکود بالقوه ایالات متحده را افزایش داد. و اعضای بانک مرکزی نشان دادند که تا زمانی که تورم به محدوده هدف سالانه نزدیک‌تر نشود. افزایش نرخ‌های خود را مهار نخواهد کرد. این امر دلار را بالا برد و قیمت نفت خام را کاهش داد.

انتظار می رود صورتجلسه نوامبر فدرال رزرو که در اواخر این هفته برگزار می شود. مسیر سیاست پولی ایالات متحده را روشن کند. آرامکو

اما ضعف اخیر در بازارهای نفت خام، گمانه زنی ها در مورد کاهش بیشتر عرضه توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت. و متحدانش (اوپک پلاس) را برانگیخته است. این کارتل بزرگترین کاهش عرضه خود در دو سال اخیر را در ماه اکتبر اعمال کرده بود. و از اقدامات بیشتری برای تثبیت قیمت نفت خبر داد.

اوپک در 4 دسامبر برای تصمیم گیری در مورد تولید تشکیل جلسه می دهد. و به نظر می رسد هر گونه کاهش بیشتر در عرضه باعث افزایش قیمت نفت شود.

اما در حالی که قیمت نفت پس از کاهش اوپک در ماه اکتبر به شدت افزایش یافته بود. اکنون به سطح قبل از کاهش افت کرده است.

نگرانی در مورد کاهش تقاضا احتمالاً در کوتاه مدت بازارهای نفت خام را خاموش نگه می دارد.

بالا