استعلام قیمت
نرخ ارز

چراغ سبز بازار‌ساز به دلار متشکل

بازار متشکل ارزی

ارز متشکل

به گزارش کانگورو به نقل از دنیای اقتصاد، روز گذشته همزمان با افزایش نرخ ارز در معاملات غیر‌رسمی بازار تهران. قیمت اسکناس‌های آمریکایی و اروپایی در معاملات بازار متشکل ارزی کشور افزایش یافت.

البته افزایش نرخ مذکور به قدری نبود که شکاف میان ارقام رسمی و غیر‌رسمی بازار را پوشش دهد.

بر اساس مشاهدات به عمل آمده از روند معاملات رسمی. نرخ هر برگ اسکناس دلار متشکل تا حوالی ساعت ۲ بعد‌از‌ظهر روز گذشته با حدود ۳۴۷ تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم ۳۹ هزار و ۲۹۵ تومان رسید. روز گذشته پس از انتشار آمار تورم ماهانه کشور توسط مرکز آمار‌ و افزایش این شاخص مهم اقتصادی نسبت به ماه پیشین. سطح انتظارات تورمی در فضای بازار افزایش یافت و به جمع خریداران کالا‌های سرمایه‌ای اضافه شد. و افراد بیشتری با هدف در امان نگاه داشتن دارایی‌های خود از موج تورمی. اقدام به ورود به بازار ارز و طلا کردند.

با افزایش دست خریداران نرخ سکه طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد. و در پایان معاملات روز گذشته با حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش نسبت. به نرخ روز شنبه به رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

ارز متشکل

ورود نرخ دلار متشکل به کانال ۳۹

دیروز یکشنبه دوم بهمن ماه روند نرخ شاخص‌های مهم اقتصادی. بازار ایران از جمله نرخ‌های رسمی و غیررسمی ارز افزایشی بود. هر برگ اسکناس دلار بازار متشکل که در واپسین معاملات نقدی روز شنبه در سطوح قیمتی انتهای کانال ۳۸ هزار تومانی نوسان می‌کرد. در معاملات روز یکشنبه وارد کانال ۳۹هزار تومانی شد. از سوی دیگر در روز‌های اخیر سیگنال‌هایی از نهاد بازار‌ساز مبنی بر افزایش سقف فروش ارز توسط صرافی‌ها تا میزان ۵هزار یورو یا معادل آن به دیگر ارز‌ها منتشر شد. که به عقیده برخی از فعالان بازار دو عامل ذکر شده چراغ سبز بازار‌ساز به معاملات رسمی بازار متشکل بوده است.

اما شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز و معاملات غیررسمی دلار و یورو. حاکی از قله‌نوردی نرخ اسکناس‌های مذکور در بازار روز‌های اخیر است. روز یکشنبه نرخ تورم کشور در دی ماه توسط مرکز آمار منتشر شد که نشان می‌دهد. این شاخص مهم اقتصادی نسبت به بازه ۳۰ روزه آذر ماه حدود ۴/ ۲ درصد افزایش یافته و به رقم ۳/ ۴ درصد رسیده است.

فعالان بازار افزایش نرخ تورم کشور را عامل مهمی. در جهت بالا رفتن دست خریداران در بازار در روز‌های اخیر دانسته. و بر این ‌باورند که افراد با هدف حفظ ارزش دارایی‌های. خود در حال حرکت به بازار‌های امن‌تری مانند ارز و طلا هستند.

بالا