استعلام قیمت
نرخ ارز

کلمبیا در آستانه یک بحران انرژی است

بحران انرژی کلمبیا

برنامه‌های گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا برای پایان دادن به قرارداد اکتشاف هیدروکربن؛ مشارکت‌کنندگان در بخش انرژی اقتصادی حیاتی کشور آند را ناراحت کرده است. بحران انرژی

این، همراه با ذخایر ناچیز هیدروکربن و عدم بازگشت تولید به حجم قبل از همه‌گیری، به پتانسیل رو به رشد برای ظهور بحران انرژی اشاره می‌کند. چنین رویدادی به شدت بر اقتصاد وابسته به نفت کشور  آمریکای لاتین تأثیر می‌گذارد و امنیت انرژی کلمبیا را به خطر می‌اندازد، حتی ممکن است انتقال انرژی برنامه‌ریزی شده را به خطر بیاندازد.

محدودیت های عرضه گاز طبیعی در سال 2017 به حدی شدید بود که کلمبیا مجبور شد واردات گاز طبیعی مایع را آغاز کند. به این ترتیب، نگرانی فزاینده‌ای وجود دارد. که برنامه‌های پترو، امنیت انرژی کلمبیا را به خطر بیاندازد و بحرانی را به وجود ‌آورد که می‌تواند اقتصاد را مختل کند. و یکی از قوی‌ترین بهبودهای پس از همه‌گیری آمریکای لاتین را از مسیر خود خارج کند.

گاز طبیعی به عنوان یک هیدروکربن تمیز در نظر گرفته می شود. که در هنگام سوختن حدود نیمی از آن  دی اکسید کربن زغال سنگ حرارتی و 30 درصد کمتر از نفت خام منتشر می کند. در حالی که تقریباً تمام نقش های زغال سنگ و نفت را ایفا می کند.

 به این دلایل، به عنوان سوخت فسیلی انتقالی انتخابی در جهانی که به دنبال کاهش انتشار کربن. کنترل گرمایش جهانی و دستیابی به اهداف انتشار تعیین شده توسط کنوانسیون چارچوب سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوایی است، پذیرفته شده است. بحران انرژی

 جایگزینی گاز طبیعی به جای زغال سنگ در ایالات متحده به عنوان سوخت برای نیروگاه ها، جایی که 38 درصد از برق تولید شده در سال 2021 را تشکیل می داد. عاملی کلیدی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در دومین مصرف کننده بزرگ سوخت های فسیلی در جهان بوده است.

 از سال 2014 دولت ملی کلمبیا در بوگوتا تلاش هایی برای جایگزینی. نیروگاه های زغال سنگ با تاسیسات گاز طبیعی داشته است.

از سال 2014 تا 2018، پدیده اقلیمی ال نینو باعث خشکسالی های شدید در کلمبیا شد. حتی باعث شد که آب جیره بندی شود. حتی در شهرهای بزرگ، و کاهش شدید تولید برق از تاسیسات برق آبی به دلیل کاهش قابل توجه جریان آب.

هر گونه کاهش در برق تولید شده توسط نیروگاه های آبی کلمبیا به طور قابل توجهی بر شبکه برق تأثیر می گذارد. زیرا آنها مسئول حدود 80 درصد از برق مصرفی هستند. و مابقی توسط تأسیسات سوخت فسیلی تولید می شود.

 در نتیجه، پدیده های آب و هوایی مانند ال نینو و همچنین خشکسالی شدید به شدت بر تولید برق در کلمبیا و پایداری شبکه آن تأثیر می گذارد. پیش بینی کنندگان هواشناسی بازگشت ال نینو را در طول سال 2022 پیش بینی کرده اند و انتظار می رود الگوی آب و هوایی تا سال 2024 باقی بماند.

 این امر باعث خشکسالی های بیشتر در کلمبیا می شود. که به طور بالقوه منجر به کاهش قابل توجه سطح آب می شود .که بار دیگر بر تولید برق آبی تأثیر می گذارد و قابلیت اطمینان را به چالش می کشد.

نگرانی‌های بوگوتا در مورد پایداری تامین برق کلمبیا باعث شد. که دولت ساخت یک کارخانه گازی‌سازی مجدد LNG در بارو در نزدیکی شهر کارتاخنا، پایتخت بخش بولیوار را که در سال 2016 آنلاین شد. تایید کرد.

 این امر زیرساخت‌های حیاتی مورد نیاز برای شروع را ایجاد کرد. واردات LNG به منظور افزایش عرضه گاز طبیعی، با اولین محموله های اصلی دریافت شده در اواخر سال 2017. دومین تاسیسات گازی سازی مجدد برای بندر ساحلی بوئناونتورا (اسپانیایی) در اقیانوس آرام، با دیگری در لاگواجیرا و چهارمین در خلیج موروسکیلو برنامه ریزی شده است.

با شروع عملیات، این تاسیسات ظرفیت دریافت واردات LNG را تقویت می کند. تا امنیت انرژی کلمبیا را تقویت کند. تنها نکته منفی این است که اقتصاد در حال احیا کلمبیا را در معرض افزایش قیمت گاز طبیعی بین‌المللی قرار می‌دهد. بحران انرژی

 بحران انرژی اروپا، در پی تهاجم روسیه به اوکراین، باعث افزایش سرسام‌آور قیمت گاز طبیعی شد و سوخت‌های فسیلی تا به امروز 50 درصد افزایش یافت. وابستگی به واردات بین المللی LNG نشان دهنده یک چالش جدی برای اقتصاد کلمبیا است. که در حال تجربه یک بهبود قوی پس از همه گیری است و تولید ناخالص داخلی سال 2021 با رشد قابل توجه 10.7٪ افزایش یافته است.

خطرات ناشی از هدف پترو برای پایان دادن به قرارداد برای اکتشاف نفت به دلیل ذخایر ناچیز گاز طبیعی اثبات شده و حجم تولید ضعیف این کشور تشدید می شود.

 در پایان سال 2021، مشخص شد که کلمبیا دارای 3.16 تریلیون فوت مکعب ذخایر گاز طبیعی اثبات شده است. که با تولید فعلی 1087 میلیون فوت مکعب در روز که برای آگوست 2022 گزارش شده است. 8 سال دوام خواهد آورد.

آخرین تعداد تولید، در حالی که 2.4 درصد است. بیشتر از آگوست 2021، هنوز 1.6 درصد کمتر از 1105 میلیون فوت مکعب. در روز پمپاژ شده در آگوست 2019 است. که نشان می‌دهد تولید گاز طبیعی کلمبیا هنوز به حجم قبل از همه‌گیری بازگشته است. تولید ضعیف و تقاضای فزاینده برای گاز طبیعی، مصرف داخلی سوخت را از عرضه فراتر می‌برد. که از سال 2016 چنین بوده است.

این امر فشار بیشتری را بر اقتصاد کلمبیا وارد می‌کند. زیرا گاز طبیعی بخش مهمی از ترکیب کلی انرژی کلمبیا است. و 28 درصد از کل انرژی مصرف شده در کشور آند را تامین می‌کند.

 افزایش تقاضای داخلی برای گاز طبیعی ناشی از آن سوخت مهمی برای خانوارهای کلمبیایی است. گاز طبیعی در کشوری که 39 درصد از جمعیت آن در فقر زندگی می کنند. و 12 درصد دیگر در فقر شدید فرو رفته اند. گرمایش و پخت و پز مقرون به صرفه فراهم می کند.

 هرگونه افزایش شدید قیمت های داخلی، به دلیل اتکای فزاینده به واردات بین المللی و همچنین محدودیت عرضه داخلی. بر شرایط اقتصادی و اجتماعی چالش برانگیز برای خانوارهای کلمبیا تأثیر خواهد گذاشت.

برنامه‌های پترو برای پایان دادن به قرارداد اکتشاف نفت، یک خطر بسیار واقعی برای بهبود اقتصادی کلمبیا. ثبات تامین برق کشور آند و رفاه مردم این کشور است. کمبود ذخایر و تولید گاز طبیعی. داخلی همراه با پیامدهای خشکسالی، ثبات شبکه برق وابسته به آبی کلمبیا را به چالش می کشد.

 در حالی که وابستگی فزاینده به واردات LNG، در زمانی که قیمت‌های گاز طبیعی.بین‌المللی به بالاترین حد خود در ۱۴ سال اخیر رسیده است. باعث افزایش شدید قیمت‌های انرژی می‌شود. و خانواده‌ها را در کشوری که فقر یک مشکل واقعی است، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تقویت ذخایر گاز طبیعی کلمبیا در حالی که نقش سوخت را در ترکیب انرژی داخلی ارتقا می دهد. به پترو در دستیابی به یک انتقال انرژی پایدار و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای.به سطوح تعیین شده در طرح ملی آب و هوای سازمان ملل برای کشور آند کمک می کند.  بحرا

 

 

منبع: www.yeskangaroo.com

منبعن انرژی

بالا