تغییرات قیمت نفت چگونه خواهد بود؟

تغییرات قیمت نفت

در این مقاله به بررسی تغییرات قیمت نفت می پردازیم و  این که افزایشی است یا کاهشی. و این تغییر قیمت چه تغییری در قیمت مواد اولیه ایجاد می کند.

تغییر قیمت نفت:

پس از تماس تلفنی روسای جمهوری آمریکا و چین. در مورد موضوعات مختلف مورد علاقه استراتژیک، قیمت نفت در اوایل روز جمعه با حمایت کلی بازار رو به افزایش گذاشت.

 پس از این گفت و گوها قیمت نفت در روز جمعه رو به افزایش گذاشت. و قیمت WTI Crude 2.48 درصد افزایش یافت و به 69.80 دلار رسید. نفت خام برنت با 2.25 درصد افزایش به بیش از 73 دلار در هر بشکه و 73.02 دلار رسید.

بازارهای جهانی امیدوارند این تماس بتواند. منجر به تجارت بیشتر بین دو اقتصاد بزرگ جهان شود که انتظار می رود تقاضای نفت را افزایش دهد.

ادامه خاموشی بزرگ در تولید نفت در خلیج مکزیک در ایالات متحده پس از طوفان ایدا نیز باعث تقویت قیمت نفت در روز جمعه شد.

گزارشات دفتر ایمنی و اجرای محیط زیست (BSEE) نشان می دهد، تا روز پنجشنبه ، بیش از 1.4 میلیون بشکه در روز (bpd) یا 76.48 درصد از تولید نفت در خلیج مکزیک همچنان آفلاین بوده است.

گزارشاتی که در مورد موجودی نفت خام، بنزین و تقطیر در روز پنجشنبه توسط EIA گزارش شد. باعث شد قیمت نفت در روز جمعه افزایش یابد، علی رغم این واقعیت که گزارش موجودی این هفته به دلیل تأثیر طوفان ایدا بر ذخایر نفت خام و بنزین با ظرفیت تولید و پالایش به صورت آفلاین تحریف شده است.

افزایش یا کاهش قیمت نفت؟

چین از ذخایر خود برای “کاهش فشار بر قیمت مواد اولیه” استفاده کرد. که همین کار باعث شد بازارهای نفت در روز پنجشنبه تحت فشار قرار گیرند. اما روز جمعه، تحلیل گران بازار نفت شروع به بررسی کردند. که این انتشار برای خریدهای بعدی نفت چین چه نفعی می تواند داشته باشد. برخی از تحلیل گران فکر می کنند که این کار چین می تواند پیش بینی افزایش تقاضای نفت چین در ماه های آینده باشد.

 

قیمت

 

 

بلومبرگ به نقل از شرکت تحلیلی Oilytics در گزارشی گفت: “خروج نفت خام از ذخایر” برای اولین بار می تواند صعودی باشد زیرا در حال آماده شدن برای افزایش تقاضا در 4Q است. بر اساس این گزارش، موجودی ها “باید در نهایت جایگزین شوند. تا تقاضا به تعویق بیفتد.”

آیا قیمت مواد اولیه کاهشی خواهد بود؟

با توجه به متن بالا به این نتیجه می رسیم که قیمت نفت طی روزها و ماه های آینده افزایشی خواهد بود. همین افزایش قیمت باعث افزایش قیمت مواد اولیه پایه پتروشیمی می شود. و پیش بینی می شود که قیمت مواد اولیه ای که تاثیر مستقیم از قیمت نفت می گیرند رو به افزایش خواهد گذاشت.

 

گردآورنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://oilprice.com

 

 

 

 

 

up