از ارز چه خبر؟

بازار ارز

بررسی‌ها نشان می‌دهد که فاز سرد معاملات بازار ارز در حال تغییر است. شاخص بازار ارز در کانال ۲۵ هزار تومانی ماندگار نشد. طبق بررسی‌های به‌عمل آمده. از هسته مرکزی بازار ارز تهران با وجود فشار فروش. در معاملات روز‌ها و هفته‌های اخیر این بازار، در دو روز گذشته تعداد. متقاضیان افزایش یافته و بازار رفته رفته در حال خروج از فضای سرد معاملاتی خود است.

به گزارش کانگورو به نقل از دنیای اقتصاد، برخی از تحلیلگران ارزی بازار تهران نیز این افزایش میزان خریداران ارز. را در راستای دو عامل «عدم حصول توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و قدرت‌های جهانی در هفته جاری». و «نمایان شدن تقاضای آخر سال ارز در بازار» می‌دانند. تغییر در بازار ارز

از سوی دیگر شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز حاکی از تلاش معامله‌گران در جهت بالا بردن قیمت دلار است. معامله‌گرانی که در جریان روند‌های کاهشی هفته‌های اخیر شاخص بازار ارز دچار زیان‌های قابل توجهی شده بودند حال با مناسب دیدن شرایط و با عدم عرضه دارایی خود درصدد بالا بردن قیمت این ارز در کانال ۲۶ هزار تومانی هستند. دلار در روز سه‌شنبه به رقم ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.

دیروز سه‌شنبه ۱۷ اسفند ماه. بازار ارز به روند کاهشی آغاز شده. در روز دوشنبه پیشین ادامه داد. معامله‌گران ارزی بازار تهران که مدت نسبتا طولانی. در دام روند‌های کاهشی گرفتار شده بودند دیروز برای دومین روز متوالی معاملات خود را با افزایش قیمت ثبت کردند.

دلار در روز شنبه ۱۴ اسفند ماه توانست. در سومین تلاش خود در جهت ورود به کانال ۲۵ هزار تومانی موفق شود. ‌مانند دو تلاش پیشین شاخص ارزی در راستای رسیدن به این مهم. عده‌ای از تحلیلگران احتمال بازگشت مجدد. قیمت این ارز به کانال ۲۶ هزار تومانی را مطرح می‌کردند.تغییر در بازار ارز

 

 

بازار ارز

 

 

با وجود این احتمالات دلار توانست به مدت ۳ روز متوالی در کانال ۲۵ هزار تومانی حضور داشته باشد. اما در نهایت و با شروع روز چهارم هفته معاملات دلاری بازار تهران. مجددا به سطوح قیمتی کانال ۲۶ هزار تومانی بازگشت. نرخ اسکناس آزاد دلار در معاملات ابتدایی روز گذشته. به مرز دو کانال مذکور رسید. در حوالی ظهر روز گذشته این نرخ مجددا افزایش یافت و معامله‌گران از ارقامی حوالی ۲۶ هزار و ۱۵۰ تا ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان برای فروش دارایی دلاری خود سخن می‌گفتند و در نهایت قیمت هر اسکناس دلار آزاد در بازار سبزه میدان با ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز دوشنبه به رقم ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.

 علل افزایش تقاضای دلار

تحلیلگران ارزی بازار تهران با بررسی فضای رسانه‌ها و بازار در روز‌های پیشین، افزایش تقاضا برای دلار در روز گذشته را در اثر دو عامل عدم حصول نتیجه توافق احتمالی وین و ورود تقاضا‌های آخر سال به بازار می‌دانند.

به عقیده این عده از کارشناسان اکثر فعالان ارزی بازار تهران با توجه به سیگنال‌های مثبت منتشر شده حول محور مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی انتظارات کاهشی از بازار روز‌های پایان سال داشته‌اند.

حال با مطرح شدن زمزمه‌هایی مبنی ادامه یافتن این نشست‌ها و وجود برخی اختلافات انگشت‌شمار، این افراد فضا را در جهت افزایش نرخ دلار و جبران ضررهای وارده به دارایی‌های خود مناسب دانسته و با کاهش میزان عرضه و ارائه نرخ‌های غیر‌واقعی درصدد افزایش قیمت دلار هستند.

از سوی دیگر نیز کارشناسان بر این باورند که مطابق با روند بازار در پایان سال‌های گذشته مقدار قابل توجهی تقاضا در نیمه دوم اسفند ماه وجود دارد که ورود این خریداران ارز به بازار می‌تواند عامل مهمی در جهت افزایش قیمت دلار باشد.

up