از بازار ارز چه خبر؟؟؟

بازار ارز
به گزارش کانگورو به نقل از دنیای اقتصاد، نرخ شاخص ارزی در نخستین روز هفته کاهشی بود. پس از افزایش قیمت‌های چشمگیر اسکناس آمریکایی در هفته گذشته. روز جمعه و پس از انتشار اخبار سیاسی مثبت. نرخ این ارز در روند کاهشی جدیدی قرار گرفت.

 دلار که در روز‌های پایانی هفته گذشته با افزایش قیمت تا سطح 30 هزار و 650 تومان، به سقف تاریخی خود نزدیک‌ شده بود. روز گذشته به حوالی رقم 29 هزار و 950 تومان بازگشت.

این در حالی است که شنیده‌ها از ‌بازار ارز حاکی از آن است که خبر از بین رفتن بن‌بست‌های مذاکرات وین باعث تغییر فاز جدی انتظارات از آینده نرخ ارز در بازار آزاد شده است.

با این حال کارشناسان همچنان بر این باورند که نرخ دلار. برای کانال‌شکنی‌های کاهشی نیازمند اخبار موثق و قطعی‌تر است. از دیگر اخبار مهم بازار در روز گذشته. نیز می‌توان به مسدود‌سازی برخی حساب‌های غیرمجاز ارزی و رمز‌ارزی. توسط وزارت اطلاعات کشور اشاره کرد.

دیروز شنبه 24 اردیبهشت ماه دلار در بازار‌ ارز تهران روز پر‌نوسانی را تجربه کرد. در واپسین ساعات روز جمعه و در حالی که بازار ارز تعطیلات آخر هفته خود را سپری می‌کرد. خبر جریان‌ساز و قابل توجه منتشر شده. در حوزه نشست‌های هسته‌ای وین معامله‌گران ارزی را وادار به ارائه نرخ‌های غیر‌رسمی برای معاملات روز شنبه کرد.

این پیش‌بینی‌ها که خبر از شروع روند کاهشی جدیدی برای نرخ دلار داشت. در محدوده ارقام 30 هزار و 150 تا 30 هزار و 250 تومان مطرح می‌شد.

اما شروع بازار روز شنبه متفاوت با این نرخ‌ها و در سطح 30 هزار و 540 تومان بود. در طی ساعات کاری روز گذشته نرخ این ارز نوسانات زیادی را تجربه کرد.

در ابتدای معاملات شنبه دلار با کاهش قیمتی حدودا 200 تومانی نسبت. به نرخ آغازین بازار در سطح قیمتی 30 هزار و 350 تومان معامله شد. در نزدیکی ظهر دیروز نرخ این ارز به رقم 30 هزار و 200 تومان رسید. و در ساعات پس از ظهر دلار توانست با بازگشت از مرز 30 هزار تومانی در سطوح قیمتی نهایی کانال 29 هزار تومانی به فروش برسد.

این پایان فعالیت اسکناس آمریکایی در روز گذشته نبود. و در عصر این روز نرخ این ارز مجددا با نوسانات افزایشی کم رمق به سطوح اولیه کانال 30 و محدوده قیمتی 30 هزار تا 30 هزار و 60 تومان برسد.

یورو دیگر ارز شاخص بازار تهران نیز روز گذشته همزمان با کاهش ارزش دلار. در بازار تهران روند کاهشی جدیدی را تجربه کرد. و با حدود 900 تومان کاهش به سطوح قیمتی اولیه کانال 31 هزار تومانی بازگشت.

 

بازار ارز

 

از دیگر نکات بازار ارز در روز گذشته می‌توان به کاهش 200 تومانی. قیمت درهم در معاملات بازار آزاد اشاره کرد.

عده‌ای از معامله‌گران بازار به‌واسطه ثبات نرخ برابری دلار. به درهم از نرخ این ارز جهت تعیین محدوده قیمت دلار آزاد استفاده می‌کنند. و به همین ترتیب درهم را می‌توان از ارز‌های مورد توجه معامله‌گران بازار تهران دانست.

نرخ این ارز در پی افزایش قیمت‌های صورت گرفته در هفته گذشته به سطوح قیمتی میانه کانال 8 هزار تومانی رسیده بود. که در روز گذشته با حدود 220 تومان کاهش به رقم 8 هزار و 180 تومان رسید.

از اخبار مورد توجه بازار ارز در روز گذشته می‌توان. به خبر مسدود‌سازی حساب‌های ارزی و رمزارزی غیرمجاز توسط وزارت اطلاعات اشاره کرد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با همکاری بانک مرکزی و با دستور مقام قضایی. حساب‌های بانکی 454 نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شدند.

با اجرای طرح برخورد با عوامل داد و ستد غیرمجاز ارزی در مدت اخیر. بیش از 9هزار فقره حساب بانکی با گردش بیش از 600 هزار میلیارد ریال از این عناصر در سطح کشور مسدود شد.

طبق مشاهدات به عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران. شیوع جو امنیتی از تعداد معامله‌گران آزاد موجود در بازار کاسته و سبب شده افراد کمتری ریسک دستگیری یا انسداد دارایی‌های خود را بپذیرند.

up