امضای سه توافق نامه در حوزه پتروشیمی

پتروشیمی
به گزارش کانگورو به نقل از پتروتحلیل، شرکت‌های اینئوس و سینوپک. در هفته گذشته سه قرارداد پشت سرهم به ارزش 7 میلیارد دلار امضا کردند. پتروشیمی

پیش‌بینی می‌شود از این توافق‌نامه‌های تاریخی. گردش مالی 10 میلیارد دلاری از 7 میلیون تن ظرفیت ایجاد شود. این سه توافق‌نامه به طور قابل توجهی وضعیت تولیدات. پتروشیمی و فناوری اینئوس در چین را تغییر شکل می‌دهند.

اولاً، اینئوس با سینوپک برای خرید 50 درصد از سهم شرکت تابعه پتروشیمی سکو شانگهای به توافق رسیده است. ظرفیت تولیدات پتروشیمی شرکت سکو در حال حاضر 4.2 میلیون تن می‌باشد. که شامل تولیدات اتیلن، پروپیلن، پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن، استایرن، پلی‌استایرن، آکریلونیتریل، بوتادین، بنزن و تولوئن می‌شود.

این مجموعه 200 هکتاری در داخل پارک صنعتی شیمیایی شانگهای واقع شده است.

دوماً، اینئوس و سینوپک برای ساخت شرکت مشترکی با هدف تولیدات ای‌بی‌اس با ظرفیت 1.2 میلیون تن در سال. در جهت تامین تقاضای روزافزون در چین به توافق رسیده‌اند. واحد ای‌بی‌اس 600 هزار تنی در نینگبو که در حال حاضر توسط شرکت اینئوس استایرلوشن در دست ساخته بوده. و تا آخر سال 2023 به بهره‌برداری خواهد رسید. بخشی از این مشارکت می‌باشد.

این دو شرکت همچنین برای ساخت دو واحد 300 هزار تنی ای‌بی‌اس دیگر برنامه داشته. که مبتنی بر فناوری ترلوران® ای‌بی‌اس پیشرو اینئوس ساخته خواهد شد. یکی از این واحدهای 300 هزار تنی در تیانجین واقع خواهد شد. و موقعیت واحد سوم همچنان مشخص نشده است.

براساس توافق‌نامه سوم، شرکت‌های اینئوس و سینوپک در ساخت پروژه مشترک واحد 500 هزار تنی پلی‌اتیلن سنگین در تیانجین. با هم مشارکت خواهند داشت. احتمال می‌رود علاوه بر واحد تیانجین، شرکت‌های اینئوس و سینوپک حداقل دو واحد 500 هزار تنی پلی‌اتیلن سنگین دیگر در آینده برای تولیدات گرید لوله تحت لیسانس اینئوس بسازند.

پیش‌بینی می‌شود از واحد تیانجین تا آخر 2023 بهره‌برداری شود.

 

پتروشیمی

 

اینئوس پس از خرید بخش اسِتیل و آروماتیک‌ها از بریتیش پترولیوم در ژانویه 2021 سرمایه‌گذاری‌های مشترکی از پیش از این با سینوپک داشته. و هر دو شرکت در طی دو دهه همکاری‌های تجاری مشترک در سطوح مختلف. به خوبی یکدیگر را می‌شناسند. آن‌ها طبیعتاً تناسب خوبی برای همکاری نزدیکی در آینده دارند.

در طی این همکاری، سینوپک به برخی از فناوری‌های برتر صنایع پایین‌دستی در دنیا از طریق اینئوس دسترسی پیدا کرده. و همچنین اینئوس به حضوری مستحکم در بازار چین، سریع‌ترین بازار در حال رشد جهان دست پیدا خواهد کرد.

جیم راتکلیف، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل اینئوس گفت: «این توافقات به طور قابل توجهی تولیدات پتروشیمی و فناوری شرکت در چین را تغییر خواهد داد. ما از انجام این سرمایه‌گذاری‌ها با سینوپک در حوزه‌هایی که بهترین فرصت‌های رشد را برای هر دو شرکت فراهم می‌آورد بسیار خرسندیم. همزمان با نگاه به آینده، هر دو طرف پتانسیل بالایی در همکاری نزدیک‌تر در سراسر تعدادی از حوزه‌های دیگر را شاهد هستند.

چین منطقه اصلی برای رشد اینئوس بوده، و توافقات به طور قابل توجهی تجارت پتروشیمی این شرکت را با تمرکز بر محصولاتی با فناوری‌های اختصاصی پیشرو توسعه خواهند داد. تمامی معاملات مشمول تاییدیه‌های نظارتی و سایر شرایط می‌باشد. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود همه معاملات تا پیش از پایان سال تکمیل شده و تامین مالی آن از طریق منابع نقدی مالی داخلی و سرمایه خارجی صورت خواهد گرفت.

در سال 2021، اینئوس خرید تجارت آروماتیک‌ها و اسِتیل‌های بریتیش پترولیوم را تکمیل کرد.

پتروشیمی

این تحصیل دارایی شامل 15 سایت در سراسر جهان (5 تا در آمریکا، 2 تا در اروپا و 8 تا در آسیا) و همچنین 10 پروژه سرمایه‌گذاری مشترک پیشرو می‌شود.

پتروشیمی

up