قیمت مواد پلیمری در سه ماهه چهارم چگونه است؟

قیمت مواد پلیمری

 

با ورود به سه ماهه چهارم، قیمت های پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلی استایرن در حال عقب نشینی بودند. که این کاهش قیمت بعد از افزایش قیمتی که مواد پلیمری داشت، قابل پیش بینی بود. عامل اصلی پیشی گرفتن عرضه از تقاضا، همراه با برخی کاهش قیمت‌های خوراک بوده است. تغییر قیمت مواد پلیمری

در مقابل، چشم انداز صفحات PVC به دلیل کسری عرضه ناشی از قطع تولید. در حالی که تقاضا همچنان قوی بود، یکنواخت تا بالاتر بود. قیمت PET نیز همینطور بود زیرا تقاضا برای بسته بندی PET افزایش یافت و هزینه مواد اولیه و انرژی افزایش یافت.

قیمت پلی اتیلن:

پیش بینی برای قیمت پلی اتیلن در ماه نوامبر، به طوری بود که در ابتدای ماه قیمت ها کاهشی بود و بعد قیمت ها ثابت می شد.

این پیش بینی ها در حالی بود که، برخی از تحلیل گران بر این باور هستند. که قیمت پلی اتیلن ها در سال اینده میلادی کاهش می یابد. و علت این امر را هم تاسیس کارخانه های تولیدی جدید می دانند. کارخانه های تولیدی جدید، باعث کاهش قیمت پلی اتیلن ها در بازار می شود.

یا با تاسیس این کارخانه ها، میزان تولید از میزان تقاضا بیشتر خواهد شد و خواه ناخواه قیمت ها کاهشی خواهد بود.

همه منابع خاطرنشان کردند که قیمت های پلی اتیلن نقطه ای در حال کاهش است و تقاضا رو به کاهش است. گرینبرگ گزارش داد: «اگرچه قیمت پلی اتیلن از بالاترین رکوردی که در اوایل سال ثبت شده بود، بیشتر حذف شد، اما در ماه سپتامبر در بالاترین سطح خود باقی مانده است. در همین حال، قیمت قراردادها از ابتدای سال جاری 41 ¢ به 43¢ / پوند و در مجموع از مه 2020 به ¢ 65¢ به 67¢ / پوند افزایش یافته است.

قیمت پلی پروپیلن:

قیمت پلی پروپیلن در راستای مونومر پروپیلن به میزان 3¢/lb کاهش یافت. و کاهش بیشتر قیمت توسط Scott Newell، پیش بینی شد. نیوول گفت: «هیچ تلاشی برای افزایش حاشیه وجود نداشت و من معتقدم که این پایان کار است. در عوض، انتظار داشته باشید که فرسایش حاشیه ای را ببینید. هم او و هم بری پتانسیل یک اصلاح بزرگ قیمت – احتمالاً دو رقمی – را قبل از پایان سال پیش بینی می کنند.

قیمت پلی استایرن:

به گفته رابین چشیر،قیمت پلی استایرن در ماه سپتامبر، علیرغم کاهش 2¢/lb در مواد خام کلیدی، ثابت بود و در آینده نیز کاهش بیشتری داشت. قراردادهای بنزن در اکتبر 32 ¢ / 1 گرم کاهش یافت که نشان دهنده کاهش 5¢ / پوند در هزینه تولید PS است و انتظار می رفت که سایر مواد اولیه تا پایان سال به سمت پایین حرکت کنند.

برخلاف پلی استایرن، پلی اتیلن و پلی پروپیلن که روند کاهشی دارد. PET و PVC شاهد افزایش قیمت می باشند.

قیمت PVC:

به گفته مارک کالمن، قیمت پی وی سی در ماه سپتامبر در نتیجه اختلالات تولید طوفان آیدا و قطعی نامربوط و برنامه ریزی نشده تولید PVC، 2¢/lb افزایش یافت.

کالمن گفت: «تقاضا همچنان قوی است و کسری عرضه به دلیل قطع تولید وجود دارد.

قیمت PET:

طبق گزارش کالمن، قیمت‌های PET در ماه سپتامبر به طور کلی ثابت بود. با تعدیل‌های جزئی هزینه به دلیل افزایش مواد اولیه و هزینه انرژی. «تولیدکنندگان داخلی با ادامه تلاش برای بازیافت بیشتر محتوای تولیدی خود را بهبود بخشیده اند.

در حالی که تقاضای فصلی برای بطری‌های PET کاهش می‌یابد. به نظر می‌رسد تقاضا برای بسته‌بندی PET در فروشگاه‌های بزرگ دوباره افزایش یافته است. کالمن گفت که قیمت‌های PET در ماه‌های اکتبر تا نوامبر ثابت تا بالاتر خواهند بود. حتی اگر افزایش جزئی داشته باشند. وی خاطرنشان کرد که واردات PET در ماه ژوئیه بسیار بالا بود. اگرچه فکر می کرد آن ماه اوج واردات بود.  تغییر قیمت مواد پلیمری

 

 

مواد پلیمری

 

 

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.ptonline.com

up