رونق صنعت نفت و گاز

انرژی های تجدید پذیر

 

در این خبر می خواهیم به بررسی موارد زیر بپردازیم.

  • سرمایه گذاری های نفت و گاز طبیعی. علیرغم فشار جهانی به سمت انرژی های تجدیدپذیر در حال افزایش است. انرژی های تجدید بذیر
  • انتقال جهانی به انرژی سبز به کمک سوخت های فسیلی. برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده انرژی نیاز دارد.
  • ما به انرژی فسیلی به عنوان بخشی از این انتقال نیاز داریم. این یک انتقال طولانی است. این یک شبه نیست.

هم اتحادیه اروپا و هم ایالات متحده. در مسیر اقتصاد خالص صفر قرار دارند. علیرغم تلاش اتحادیه اروپا برای گاز بیشتر و درخواست های. دولت بایدن برای تولید بیشتر نفت، مقامات هر دو طرف اقیانوس اطلس این را روشن کرده اند. انرژی های تجدید بذیر

با این حال، قبل از رسیدن به صفر خالص – در صورت دستیابی به آن – اتحادیه اروپا و ایالات متحده به سوخت های فسیلی. بیشتری از جمله زغال سنگ نیاز خواهند داشت.

این بدان معناست که درخواست‌ برای انرژی‌های تجدیدپذیر از سوی دولت‌ها. و صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر، علی‌رغم سخت گیری ها در  صنعت سوخت‌های فسیلی، سرمایه‌گذاری در تولید نفت، گاز و زغال‌سنگ  در کوتاه مدت بیشتر افزایش می‌یابد.

متأسفانه برای فعالان محیط زیست، حفاری یک چاه نفت جدید. یا افتتاح یک معدن زغال‌سنگ جدید کاری عادی است. که تقاضا برای انرژی از عرضه موجود بیشتر شود. و این دقیقاً همان کاری است. که شرکت‌ها در برخی از نقاط جهان انجام می‌دهند. جایی که کمپین‌های آب و هوایی آن چنان نیرویی نیست. که بتوان آن را در نظر گرفت.

 حتی در اروپا، برخی از کشورها در حال تجدید نظر در برنامه های آب و هوایی خود هستند. به ویژه بریتانیا و آلمان.

بریتانیا در اوایل سال جاری در تصمیم خود برای تعلیق تدریجی. حفاری نفت و گاز در دریای شمال در بحبوحه بحران انرژی که از پاییز گذشته آغاز شد. و باعث افزایش قیمت انرژی شد. و میلیون‌ها خانوار را به فقر انرژی سوق داد، تجدید نظر کرد. تغییر موضع دولت طبیعتا اعتراض دوستداران محیط زیست را در پی داشت.

در آلمان، با توجه به کمبود احتمالی گاز در بحبوحه جنگ در اوکراین. برنامه‌هایی برای حرکت تدریجی به سمت سیستم انرژی 100 درصد صفر خالص مورد بررسی قرار گرفت.

واکنش دولت آلمان به این خطر بالقوه برنامه ریزی برای ساخت سریع چند پایانه واردات گاز طبیعی مایع. به جای گاز روسیه بود. به عبارت دیگر، بزرگترین اقتصاد در اروپا و اتحادیه اروپا. جایگزینی یک منبع سوخت فسیلی با منبع دیگر است. به جای جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژی های تجدیدپذیر.

در ایالات متحده نیز تغییر مشابهی در حال انجام است.

دولت در مواجهه با شخص رئیس جمهور، وزیر انرژی و دبیر مطبوعاتی کاخ سفید بارها گفته است. که دستور کار انتقال و درخواست های فعلی برای تولید بیشتر نفت در تضاد نیستند. زیرا این مورد تنها یک اقدام موقت است. تا زمانی که احتمالاً ، انرژی های تجدید پذیر به خودی خود وارد می شوند. موقت یا غیرموقت، تولید بیشتر مستلزم سرمایه گذاری بیشتر است.

“ما به انرژی فسیلی به عنوان بخشی از این انتقال نیاز داریم. این یک انتقال طولانی است و یک شبه ممکن نیست.”

 

انرزی تجدید پذیر

 

نه تنها این انتقال یک شبه اتفاق نمی افتد. بلکه تلاش زیادی نیز می طلبد. و سرمایه گذاری ها به عنوان مثال، ماه گذشته، یک تحلیلگر CRU هشدار داد. که صنعت معدن برای جلوگیری از کسری عرضه که می تواند تا سال 2030 به 4.7 میلیون تن برسد. نیاز به سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری در معادن مس جدید دارد.

وضعیت در حال حاضر به این صورت است: جهان بیش از آنچه که دارد. به انرژی نیاز دارد. مردم، در بیشتر موارد، تا زمانی که برق آنها وجود دارد. واقعاً اهمیتی نمی‌دهند. و زمانی که قیمت همه چیز افزایش می‌یابد. تمایل دارند که نسبتاً ناراضی شوند. زیرا سوخت‌های مورد استفاده برای حمل و نقل کالاها از مکانی به مکان دیگر بسیار گران هستند. زیرا عرضه نفت محدود است.

واضح است که هیچ کس، حتی شادترین عضو اتحادیه اروپا از انرژی های تجدیدپذیر. نمی تواند به اندازه کافی مزارع بادی و خورشیدی بسازد. تا نیاز به منابع اضافی نفت و گاز را از بین ببرد. سرمایه گذاری در تولید نفت و گاز، بنابراین، علیرغم هشدارهای وحشتناک فعالان اقلیم افزایش خواهد یافت.

برخی استدلال می کنند. که افزایش فقط برای میان مدت مورد نیاز است. اما شرکت های انرژی تمایل دارند. برای دوره های زمانی طولانی برنامه ریزی کنند. اگر چنین تعهد بلندمدتی برای تولید اضافی فایده ای نداشته باشد. آنها احتمالاً به آن نخواهند رسید. اگر آنها این تعهد را انجام داده اند. شاید انتظار دارند که تقاضا برای سوخت های فسیلی برای بیش از سه یا چهار سال آینده ثابت بماند. انرژی های تجدید بذیر

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://oilprice.com/

up