صعود هفتگی بازارهای داخلی

بازار بورس

به گزارش کانگورو به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها. نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان. به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام

ضرب‌‌‌الاجل شاخص

بورس اوراق بهادار تهران معاملات هفته گذشته را بر مدار صعودی پشت سر گذاشت. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌‌‌ای تنها در آخرین روز معاملاتی هفته با افت 17/ 0‌درصد همراه بود. به این ترتیب شاخص کل با ثبت عملکرد مثبت 64/ 8 درصدی در کارنامه هفتگی خود توانست بخش زیادی از ضررهای هفته‌‌‌های گذشته را جبران کند.

بر این اساس دماسنج اصلی بورس تهران با ایستادن در سطح یک میلیون و 656‌هزار واحد توانست. در بیشترین سطح از روزهای ابتدایی بهمن رشد کند. علاوه بر این طی معاملات هفته اخیر خالص تغییر مالکیت سهامداران خرد بازار سهام در روز دوشنبه ورود پولی معادل 856 میلیارد تومان که بیشترین مقدار از 25 بهمن سال 99 بود به ثبت رسید. با این حال برخی کارشناسان بر این باور هستند که روند صعودی شاخص می‌تواند به دلیل افزایش بیش از حد هیجان و انتظارات تورمی باشد.

 

بازار سهام

 

بازار سکه

رشد بی‌‌‌وقفه قیمت سکه  بازار بورس

بازار طلا و سکه هفته گذشته با توجه به نوسانات بهای طلا در بازار جهانی که عمدتا با تمایلات صعودی همراه بود. در کنار روند ملایم صعودی نرخ دلار توانست از کانال‌‌‌های قیمتی یکی پس از دیگری عبور کند. به طوری که سکه امامی در این میان ابر‌کانال 30 میلیون تومان را از آن خود کرد.

بر این اساس هر قطعه از مسکوک یاد شده توانست با ایستادن در سطح 30 میلیون و 950‌هزار تومان عملکرد هفتگی مثبت 16/ 12 درصدی را به ثبت رساند. علاوه بر این فاصله ارزش ذاتی و بازاری آن که با عنوان حباب سکه از آن یاد می‌شود. به بیش از 8 میلیون و 800‌هزار تومان رسیده است. به عقیده برخی از فعالان این بازار با راه‌اندازی سامانه معاملاتی ارز و سکه این احتمال وجود دارد که در بازه زمانی میان‌مدت تغییرات قیمت‌ها در یک دامنه نوسان محدود قرار بگیرد.

 

بازار سکه

 

بازار طلای جهانی

سایه نگرانی اقتصادی بر طلا

قیمت جهانی طلا در روز جمعه در ساعات ابتدایی بازار اندکی افزایش یافت. اما به دلیل اینکه برای چهارمین هفته متوالی در بحبوحه ابهامات فزاینده نسبت به سیاست پولی ایالات متحده قرار دارد با افت همراه شد. به این ترتیب هر اونس طلا در بازار جهانی در قیمت 1815 دلار مورد داد و ستد قرار گرفت. به عقیده برخی از تحلیلگران این بازار مهار تورم اولویت اصلی بانک مرکزی آمریکاست.

به طوری که فدرال رزرو نشانه کمی از برنامه‌ریزی برای توقف افزایش نرخ بهره دارد. با توجه به اینکه افزایش بازدهی باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری دارایی‌‌‌هایی مانند طلا می‌شود. چنین خبر بدی توانسته باعث عقب‌نشینی قیمت طلا شود. همچنین عدم‌اطمینان در مورد بهبود اقتصادی در چین، باعث شده که معامله‌گران دادوستدهای خود را دست به عصا پیش ببرند. در ضمن داده‌‌‌های ضعیف تولید ناخالص داخلی ایالات متحده نگرانی‌ها را نسبت به کند شدن فعالیت‌‌‌های صنعتی افزایش داده است.

 

بازار طلا

 

 

بازار نفت

محدودیت در روند قیمت نفت  بازار بورس

قیمت نفت روز جمعه نیز با افزایش نسبی همراه بود. زیرا ذخایر بالاتر از حد انتظار نفت خام ایالات متحده همچنان چشم‌انداز تقاضای نفت را به چالش می‌‌‌کشد. اما انتظارات برای کاهش تولید روسیه تاثیری جبران‌کننده بر قیمت‌ها داشت. به طوری که روز گذشته قیمت هر بشکه نفت خام برنت در همان محدوده 82 دلار و نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز در سطوح بالای 75دلار مورد معامله قرار گرفت.

در این میان عده‌‌‌ای از کارشناسان این بازار انتظار دارند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تولید خود را کاهش دهد تا کاهش قیمت نفت را محدود کند. علاوه بر این به گفته برخی از کارشناسان ثابت بودن شاخص دلار باعث می‌شود کالاهایی که به دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر شوند. از این رو انتظارات مبنی بر آن است. که قیمت‌های نفت هفته آتی را با نوسانات محدودتری پشت سر بگذارند.

 

بازار نفت

up