قیمت مواد پلیمری در سپتامبر چگونه خواهد بود؟

مواد پلیمری، قیمت مواد پلیمری

 

پیرو مقالات در هفته ای قبل در مورد تغییر قیمت مواد پلیمری در اروپا، این هفته نیز مانند هفته های قبل به بررسی تغییرات قیمت مواد پلیمری (PET و PVC) می پردازیم، با ما همراه باشید:

قیمت PET در سایه عوامل متضاد در اروپا متفاوت است:

بازیکنان اصلی بازار پلیمری در اروپا پس از یک تعطیلات طولانی تابستانی به میزهای خود بازگشته اند. معاملات بطری PET در ماه آگوست با افزایش 20 تا 30 یورو در تن (24-35 دلار در تن) در ایتالیا و شمال غربی اروپا، با افزایش هزینه ، به پایان رسید. با این حال، انتظارات برای ماه سپتامبر متفاوت می باشد. قیمت مواد پلیمری

مصرف بطری PET با وجود فصل گردشگری، به دلیل تأثیر نوع بسیار مسری Delta در سراسر جهان از انتظارات عقب ماند. برخی از تولیدکنندگان اظهار داشتند: “انتظارات نرم تر خریداران ممکن است باعث شده باشد، که خریداران به جای جستجوی بارهای تازه با سهام کم کار کنند.”

یک تولید کننده ظروف PET تأیید کرد: “ما ترجیح دادیم مواد وارداتی خود را که در ماه ژوئن تهیه کرده بودیم، در دست مصرف کنیم. ما فکر می کنیم قیمت ها ممکن است در ماه سپتامبر تثبیت شود یا حتی کاهش یابد. اگر کاهش قیمت در سپتامبر نباشد، ممکن است بازار در ماه اکتبر با افت مواجه شود. “

 

 

پلیمرها

 

حمل ونقلPET :

البته باید به این نکته توجه داشت که تغییر قیمت در بازار PET ممکن است. ناشی از عوامل حمل و نقل نیز باشد.

مشکلات شدید حمل و نقل، بازار اروپا را از حمل بارهای آسیایی باز داشت. زیرا منشا چین و کره جنوبی در طول ماه اوت عمدتا وجود نداشت.

بسته شدن بندر ناشی از ویروس در چین. در تابستان و همچنین سفارشات قبل از کریسمس، که زودتر از معمول امسال انجام شد. به مسائل طولانی مدت لجستیک در سراسر جهان افزود. همین مسئله، منجر به افزایش هزینه های حمل و نقل. کاهش فضای کشتی ها در مقیاس جهانی شد.

با توجه به مسائلی که در بالا به آن ها اشاره شد، برخی از تحلیل گران در مورد بازار پلیمرها در ماه سپتامبر اختلاف نظر دارند، در زیر به برخی از این دیدگاه ها می پردازیم:

  • تأمین کنندگان بر این باورند که بازار ممکن است ماه آینده قدرت خود را حفظ کند تا زمانی که میزان واردات در میان حوادث ناگوار حمل و نقل کم باشد.

 

  • با این حال، مصرف کنندگان PET معتقدند که بازار ممکن است تثبیت شود. ممکن است ماه آینده شاهد کاهش جزئی باشیم. با این وجود، باید منتظر نتیجه توافق آگوست MEG باشیم تا سرنخ بهتری برای مسیر آینده داشته باشیم. “

 

 

  • هفته گذشته، پیشنهادات بطری PET نقطه ای 1100-1180 یورو/تن FD ایتالیا/شمال غربی اروپا، 60 روز پرداخت معوق در مقایسه با هفته قبل از تعطیلات ارزیابی شد.

 

  • در زنجیره بالادست، قرارداد آگوست PX در این ماه کمی بالاتر قرار گرفته است. قیمت های Spot MEG. بر اساس FD NWE در مقایسه با پایان ماه جولای. در حالی که تسویه حساب قرارداد در انتظار چاپ بود، 25 دلار در تن بود.

قیمت PVC:

بازیکنان PVC در آسیا گزارش دادند. که وضعیت سهام در هند در طول هفته به دلیل تاخیر در حمل و نقل که به گفته منابع بیش از سه هفته بود. شدیدتر شد.

روند صعودی قیمت PVC در هند همچنان ادامه دارد طوری که قیمت واردات برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت.

یک معامله گر خاطر نشان کرد: “تاخیرهای جاری در حمل و نقل به این معناست که محموله هایی که در اواخر ماه گذشته با قیمت پایین تر از 1350 دلار در هر تن رزرو شده اند. تنها تا اواسط ماه سپتامبر به خریداران در سواحل شرقی هند تحویل داده می شوند. با توجه به زمان مورد نیاز برای بارگیری. گمرک و مجوزهای دیگر این امر فشار بازار را عمیق تر کرده است. “

در چین، قیمت PVC محلی نیز با عرضه محدود داخلی ، افزایش قیمت زغال سنگ و معاملات آتی دالیان در این هفته حمایت شد.

با توجه به صحبت هایی که در بالا گفته شد، پیش بینی می شود PVC در ماه سپتامبر. شاهد افزایش قیمت خواهد بود. و تمایل بیشتر خریداران به بازار هند می باشد. تا بازارهای اروپایی و جنوب شرقی آسیا.

 

 

حمل و نقل

 

 

خرید مواد پلیمری:

شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو، تامین کننده و وارد کننده مواد اولیه پلیمری بر اساس سفارش مشتری می باشد.

جهت خرید مواد پلیمری با شماره 88064800 تماس حاصل نمائید، همکاران ما در شرکت آماده ثبت سفارشات شما می باشند.

 

 

منبع : https://www.chemorbis.com

 

 

 

up