قیمت مواد پلیمری طی ماه جولای چگونه بوده است؟

قیمت مواد پلیمری

قیمت مواد پلیمری طی ماه جولای چگونه بوده است؟

پلی اتیلن: پیش بینی بسیاری از ناظران از قیمت پلی اتیلن، در ابتدای ماه اشتباه از آب درآمد. پیش بینی ناظران، مبنی بر این که، کاهش قیمت سه رقمی بالا در بازار لحظه ای نیز در قیمت قرارداد منعکس می شود، محقق نشد. اما در عوض، رابطه بین تقاضا، عرضه و هزینه بیشتر به چشم آمد.

 

پلی پروپیلن: پس از ماه ها افزایش، قیمت اکثر پلی پروپیلن در جولای 2021 شروع به سقوط کرد. فقط پروپیلن گرید فیلم ثابت ماند. با وجود افزایش 40 یورو در تن، قیمت سایر گریدها کاهش یافت. قیمت گریدهای قالب گیری تزریقی، تحت تاثیر تعطیلات تابستانی کارخانه های خودروسازی قرار گرفت و رو به افزایش گذاشت.

در آگوست، با توجه به تقاضای پایین مربوط به تعطیلات تابستانی در همه گروه های محصول، بعید است که پلی پروپیلن ها به بیش از حداقل برسند. پیش بینی می شود، روند مشاهده شده در ماه جولای به احتمال زیاد تا ماه اوت ادامه خواهد داشت.

پلی وینیل کلراید: قیمت پلی وینیل کلراید این ماده پلیمری، در ژوئیه 2021 به مدت 14 ماه متوالی افزایشی بود. امیدها برای بهبود وضعیت عرضه از بین رفت. کمبود شدید مواد، همراه با سطح بالای تقاضا، همچنان موضوع غالب است.

 از زمان شروع افزایش قیمت  PVC در ژوئن 2020، متوسط قیمت مواد اولیه PVC  گزارش شده توسط PIE، نود و دو درصد افزایش یافته است. رکورد یکی پس از دیگری شکسته می شود. تقاضا همچنان بالا است، زیرا بسیاری از مبدل ها تولید خود را در طول تعطیلات کاهش نمی دهند. تنگناهای مواد قیمت ها را حتی برای ترکیبات افزایش می دهد. کمبود مواد افزودنی نیز تولید را با مشکل مواجه می کند. از آنجا که وضعیت حمل و نقل آشفته باعث تاخیر زیاد در تحویل کالا از هر طرف می شود.

 

پلی اتیلن ترفتالات: فقط اصلاحات بسیار ناچیزی برای سطوح بسیار بالای قیمت در بازارهای PET اروپا در ژوئیه 2021 انجام شد. افزایش قیمت نفت باعث افزایش هزینه ها شد و مبنایی را ایجاد کرد که مانع از افت بیشتر قیمت ها شود. درعین حال، تأمین کنندگان قادر به هیچ گونه افزایش قیمتی نبودند.

 چرا که تقاضا همچنان کاملاً مهار شده بود. امیدهای خوش بینانه برای افزایش شدید تقاضا با آب و هوای بارانی همراه با ظهور همه گیری تضعیف شد. و از آنجا که وضعیت واردات نیز مبهم بود، مشتریان تنها توانستند در سطوح قیمتی بسیار بالا به کاهش جزئی دست یابند. تولیدکنندگان PET مایلند در ماه آگوست افزایش های مورد انتظار برای PX و همچنین برای MEG را به مشتریان خود منتقل کنند و به احتمال زیاد قادر خواهند بود تا حدی از این افزایش جلوگیری کنند.

 

 

مواد پلیمری

 

خرید مواد پلیمری:

 شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو، تامین کننده مواد اولیه شیمیایی و پلیمری می باشد. جهت ثبت سفارش با شماره 88064800 تماس حاصل نمائید.

همکاران ما آماده پاسخگویی و ثبت سفارشات شما عزیزان می باشند.

 

گردآورنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.bpf.co.uk 

up