چگونه ایران می تواند باعث کاهش 10 درصدی بعدی قیمت نفت شود؟

قیمت نفت

 

  • ایران هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد. تولید نفت از میدان نفتی بزرگ آزادگان جنوبی را به حداقل 320 هزار بشکه در روز افزایش دهد،
  • توسعه میدان‌های غرب کارون نقش مهمی در قرارداد 25 ساله ایران و چین دارد،
  • تاثیر جریان اضافی نفت خام ایران بر قیمت های جهانی نفت می تواند. در شرایط نامشخص تقاضا در ماه های آینده قابل توجه باشد.

با توجه به ادامه فروش بالا و ثابت نفت خام به چین و سایر کشورهای آسیایی و احتمال تکرار جدید. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در مقطعی از سال جاری با آمریکا به توافق رسیده است.

 ایران هفته گذشته برنامه‌هایی برای تقویت تولید نفت، از میدان نفتی بزرگ آزادگان جنوبی به حداقل 320000 بشکه در روز. تا اواسط سال 2023 از 140000 بشکه در روز فعلی می رسد. این خروجی از آزادگان جنوبی و افزایش‌های متعاقب آن در آزادگان شمالی و سایر میادین اصلی که خوشه نفت‌خیز منطقه کارون غربی را تشکیل می‌دهند. ایران را قادر می‌سازد تا به هدف دیرینه خود یعنی یک میلیون بشکه در روز از این منطقه خاص دست یابد.

بر اساس گزارشات رسیده. جواد اوجی – وزیر جدید نفت این کشور اخیراً با نمایندگان ارشد شرکت ملی نفت چین (CNPC) برای بررسی وضعیت توسعه میادین غرب کارون به طور کلی ملاقات کرد.

 

قیمت نفت

 

 

توسعه میادین غرب کارون تا سطحی که 1 میلیون بشکه در روز تولید نفت خام مورد نیاز را تولید می کنند. بخش مهمی از تعهدات چین تحت این قراردادهای گسترده بوده است.

قرارداد 25 ساله ایران و چین. بر اساس منابع ایرانی که در آن زمان به طور انحصاری با OilPrice.com صحبت کردند، چین در ازای این قرارداد. می تواند تمام گازهای نفتی را خریداری کند و محصولات پتچم را با حداقل تخفیف تضمین شده 12 درصد به میانگین قیمت متوسط ​​شش ماهه بخرد.

صادرات نفت خام ایران در سطوح ناچیز قرار دارد. هر یک از 5.8 میلیون بشکه نفت، در مجموع که به چین ارسال شده است، مزخرف است. ایران از طریق تانکرهای Giessel، Stream و Snow با حداقل 10.95 دلار آمریکا به قیمت اصلی ایران تخفیف داده شد. علاوه بر این تخفیف مستقیم، طبق منابع ایرانی که در آن زمان به طور انحصاری با OilPrice.com صحبت می شد.

 8 تا 12 درصد تخفیف اضافی ناشی از تفاوت نرخ ارز بود. و همچنین ایران هزینه چین را ارائه می داد (و هنوز هم ارائه می دهد). محموله های بیمه و حمل و نقل (CIF) با قیمت گذاری رایگان (FOB).

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://oilprice.com

up