آیا دنیا به زودی با کمبود نفت مواجه می شود؟

یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات میدان نفتی جهان روز دوشنبه هشدار داد. فقدان سرمایه گذاری در صنعت نفت، جهان را به سمت کمبود سوق می دهد.

شرکت ارائه دهنده خدمات میادین نفتی ایالات متحده پس از هفت سال سرمایه گذاری ناکافی. پس از کاهش قیمت نفت از اوج 100 دلاری خود در سال 2014. گفت کمبود جهانی نفت نزدیک است.

جف میلر، مدیرعامل هالیبرتون هشدار داد: «برای اولین بار پس از مدت‌ها، شاهد خواهیم بود که خریدار به دنبال یک بشکه نفت است. در مقابل یک بشکه نفت که به دنبال خریدار است.

میلر افزود که ارائه‌دهنده خدمات مستقر در هیوستون شاهد بوده است. که کاوشگران نفت خام هزینه‌های خود را در مقایسه با هنجارهای تاریخی تقریباً به نصف کاهش داده‌اند. قیمت نفت تحت تأثیر افزایش هزینه‌ها قرار گرفته ‌است.

در همین حال، تولیدکنندگان نفت از این فرصت استفاده کرده اند و به جای سرمایه گذاری مجدد در حفاری، سود میدان های نفتی را به سهامداران خود برگردانند.

به گفته میلر، این موضوع اخیر است که ناگزیر باعث می شود نفت در آینده بازار تنگی داشته باشد.

اما این چیزی بیش از سرمایه گذاری است که می تواند کمبود نفت ایجاد کند.

تنها یک هفته پیش، گفته شد که شرکت‌های نفتی با بحران نیروی کار مواجه هستند. زیرا صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر نسبتاً رو به رشد است.

 بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Oilandgasjobsearch.com، بیش از نیمی از کارگران نفت به دنبال حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر هستند. حدود 43 درصد از کل کارگران نفت و گاز تمایل دارند. تا ظرف پنج سال آینده این صنعت را به طور کلی ترک کنند.

بیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور. همان طور که شاهد کاهش سرمایه گذاری در صنعت نفت هستیم. شاهد کاهش نفت هم باشیم و زمانی فرا می رسد که جهان به دنبال یک بشکه نفت خواهد بود.

 

قیمت نفت

 

 

 نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://oilprice.com/

up