100 شرکت برتر تولید کننده مواد شیمیایی

100 شرکت برتر دنیا

100 شرکت برتر تولید کننده مواد شیمیایی جهان در سال 2020:

به گزارش کانگورو، به نقل از پتروتحلیل: مواد شیمیایی

  • شرکت بی‌ای‌اس‌اف آلمان، بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده مواد شیمیایی جهان، در سال 2020. فروش 72.3 میلیارد دلار را به ثبت رساند، و تنها افت 0.3 درصدی نسبت به سال 2019 داشت.
  • شرکت سینوپک چین با فروش 57.0 میلیارد دلاری در رتبه دوم،
  • و به دنبال آن شرکت‌های دَوو آمریکا با 38.5 میلیارد دلار،
  • شرکت اینئوس بریتانیا با 33.6 میلیارد دلار،
  • لایوندل بازل آمریکا با 27.8 میلیارد دلار در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

جوزف چانگ، یکی از ویراستاران جهانی آیسیس گفت: «سال 2020 با بروز اختلالاتی بی‌سابقه از کووید-19، فروش‌ها به میزان قابل توجهی، به خصوص برای تولیدکنندگان محصولات شیمیایی، افت کرد. اگرچه، صنعت در برابر این چالش قد علم کرد. و به تامین تقاضای تجهیزات محافظت شخصی، تولیدات هایژن‌ها و بسته‌بندی غذا و دیگر محصولات پرداخت.»

داده‌های آیسیس از این 100 شرکت برتر نشان دهنده کاهش میانگین فروش 34 درصدی در سال 2020 برای شرکت‌های شیمیایی می‌باشد. نایجل دیویس یکی دیگر از ویراستاران آیسیس اشاره داشت. آن شرکت‌هایی که ثبت سود کردند. در مقایسه سالانه به طور میانگین شاهد افت 25 درصدی سود خود بودند.

افت فروش‌ها و سودها در نیمه اول 2020، با صعودی مناسب در نیمه دوم سال گذشته و اوایل 2021 همراه شد.

بگفته نایجل دیویس: «از آنجایی‌که تقاضا سیر صعودی خود را در بازارهای مصرف‌کننده نهایی آغاز کرد، اختلال زنجیره عرضه عاملی اصلی در افزایش قیمت محصولات شیمیایی در نیمه دوم 2020 بود.

سال 2020 شرکت های شیمیایی را به چالش کشید.

این گزارش می گوید: بسیاری از شرکت های مواد شیمیایی، به ویژه آن هایی که بر روی کالاها تمرکز کرده اند. در سال 2020 کاهش دو رقمی داشته اند. در همین حال، سود عملیاتی 34 درصد کاهش یافت.اخبار مربوط به شیوع کرونا ، COVID-19 ، در ماه ژانویه منتشر شد. اما اکثر شرکت ها تا هفته ها یا ماه ها مجبور به واکنش در برابر گسترش ویروس کشنده بودند.

از آن جا که COVID-19 کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار داد، تمرکز بر سلامت و ایمنی کارکنان- افراد، خانواده ها و … بود. با وقوع قرنطینه، فعالیت های اقتصادی متوقف و فعالیت های مشتریان اصلی محدود شد.

شرکت های برتر

دلایل افت برخی از شرکت ها چیست؟

از نظر اکثر کشورها، شرکت های شیمیایی قادر بودند. در تمام طول سال و در هر زمانی که می توانستند فعالیت کنند. با این حال، افزایش میزان عفونت و افزایش تعداد مرگ و میر منجر به محدودیت های شدید در زمینه عملیات. دفتر پشتیبان و فعالیت های لجستیکی شد. پیامدهای آن تغییرات در شیوه قدیمی تجارت، سال ها احساس خواهد شد.

همان طور که می بینید هیچ کدام از شرکت های ایرانی در بین شرکت های برتر دنیا نیستند. و حتی هلدینگ خلیج فارس که سال 2019 دارای رتبه بود. در سال 2020 در بین شرکت های برتر دیده نمی شود و جایگاه خود را از دست داده است. 

up