تغییرات قیمت نفت طی هفته گذشته (21 می 2021)

قیمت نفت قیمت مواد شیمیایی فروش مواد شیمیایی خرید مواد شیمیایی

تغییرات قیمت نفت طی هفته گذشته

نفت به دنبال بزرگترین افت هفتگی از ماه مارس و پس از سه روز متوالی ضرر و زیان که پشت سر گذاشت، در روز جمعه برخی از ضررهای خود را جبران کرد، پس از آن که با فروش گسترده کالاها جابجا شد، افزایش یافت.
بر اساس گزارش IEA’s Net-Zero که مانند بمب در نیمه هفته افتاد. IEA گفت که برای رسیدن به صفر خالص، هیچ پروژه جدید نفت، گاز و زغال سنگ وجود ندارد. این نظریه طرفداران و یا منتقدانی نیز به همراه داشت، اما به هر حال، این گزارش می تواند بر نحوه تفکر سرمایه گذاران درباره نفت تأثیر بگذارد.

این گزارش در حالی منتشر شد که آسیا گزارش IEA را رد می کند. به گفته یک مقام ژاپنی “این گزارش یک پیشنهاد را در مورد چگونگی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به صفر را تا سال 2050 در جهان ارائه می دهد، اما لزوما با سیاست دولت ژاپن مطابقت ندارد.” مقامات فیلیپین همچنین گفتند که سرمایه گذاری جدید برای سوخت های فسیلی مانعی نخواهد داشت.

اوپک نیز نسبت به گزارش IEA واکنش نشان داد و گفت: “این ادعا که پس از 2021 نیازی به سرمایه گذاری جدید نفت و گاز نیست. کاملاً در تضاد با نتیجه گیری است که اغلب در سایر گزارش های IEA بیان می شود و در صورت پی گیری، برخی سرمایه گذاران می توانند منبع بی ثباتی بالقوه در بازارهای نفت باشند.”

ایران و آمریکا در پی مذاکرات، نزدیک به توافق هستند. ایران، رئوس مطالب گسترده ای از توافق برای بازگرداندن پایبندی به توافق هسته ای 2015، که شامل لغو تحریم ها است را ارائه داده است. به گزارش آرگوس. عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: “اکنون می توانیم بگوییم. که به یک چارچوب یا ساختار توافق رسیده ایم.” خبر اولیه در مورد توافق ایران و آمریکا باعث شد. قیمت نفت بیش از 2 درصد کاهش یابد.

 

 

قیمت نفت

قیمت نفت

همچنین گزارش ها از گوشه وکنار جهان حاکی از آن است. که افزایش واکسیناسیون علیه کووید 19 در اروپا باعث شده است. تقاضای نفت اروپا در حال افزایش باشد. با کاهش آخرین موج کووید 19. درخواست اروپا برای خرید نفت در حال نزدیک شدن به سطح قبل از همه گیری می باشد.
پیش بینی می شود. قیمت نفت طی هفته آخر ماه می افزایش را تجربه کند. و همین افزایش قیمت نفت، باعث بالا رفتن قیمت جهانی مواد اولیه وابسته به نفت می شود.

 

گردآورنده: مهناز معصومی راد
سایت منبع: https://oilprice.com

Comments (52)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

up