استعلام قیمت
نرخ ارز

مانور کاهشی دلار آزاد

مانور کاهشی دلار آزاد

نرخ شاخص ارزی در بازار غیر‌رسمی روز گذشته به کانال ۴۹ هزار تومانی سرک کشید. بررسی روند قیمت این ارز در آذر ماه گویای آن است که عمده نوسانات دلار آزاد در بازه قیمتی ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان صورت گرفته است که در این میان روز گذشته کف حمایت ۵۰ هزار و ۱۰۰تومانی دلار شکسته شد و نرخ این ارز به مرز ۲ کانال ۴۹ و ۵۰ هزار تومانی رسید.

به گزارش کانگورو به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده تحلیلگران ارزی با توجه به افت سطح انتظارات تورمی و همچنین سامان‌دهی فرآیند تخصیص ارز رسمی توسط بانک مرکزی، از مراجعه افراد به بازار غیر‌رسمی به میزان چشمگیری کاسته شده. و همین کاهش سطح تقاضا عامل اصلی افت نرخ دلار در روز گذشته است.

 

دلار

در نهایت قیمت هر برگ از این اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز گذشته. با حدود 200 تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 50 هزار تومان رسید. روز گذشته تابلو‌های بازار سکه نیز قرمز بود.

هر قطعه سکه طلا طرح جدید در راستای تخلیه قیمتی اخیر خود روز گذشته. افت قیمت 200 هزار تومانی دیگری را تجربه کرد. و به پله نخست کانال 29 میلیون تومانی رسید. دیروز سه‌شنبه 28 آذر ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران کاهشی بود.

هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در بازار روز دوشنبه. حوالی رقم 50 هزار و 200 تومان به فعالیت خود خاتمه بخشیده بود. در بازار صبح روز گذشته با حدود 100 تومان کاهش نسبت به این رقم در پله نخست کانال 50 هزار شروع به نوسان کرد.

روند کاهشی این ارز در ساعات میانی بازار دیروز شدت بیشتری به خود گرفت. به‌طوری که برخی از معاملات نقدی دلار در کانال 49 هزار تومانی ثبت شد. اما با نزدیک شدن به ساعات پایانی بازار بخشی از این افت قیمت جبران شد. و در نهایت پرونده دلار آزاد در روز 28 آذر ماه حوالی رقم 50 هزار تومان بسته شد.

همزمان با افت قیمت دلار، روند کلی بازار ارز غیر‌رسمی نیز در روز گذشته کاهشی بود. هر برگ یورو آزاد در عصر روز گذشته با 50 تومان کاهش نسبت به نرخ روز دوشنبه در رقم 54 هزار و 850 تومان به فروش رسید. پوند نیز 100 تومان کاهش یافت و به رقم 63 هزار و 600 تومان رسید. سکه طلا ضرب امامی روز گذشته افت قیمتی 2 پله‌ای را تجربه کرد.

هر قطعه از این فلز گران‌بها در عصر روز گذشته با حدود 200هزار تومان کاهش. نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 29 میلیون و 50 هزار تومان معامله شد. کارشناسان با توجه به فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در بازار تهران این افت قیمت را ناشی از افت نرخ دلار آزاد می‌دانند. علاوه بر سکه ضرب امامی، ربع سکه نیز در بازار روز گذشته کاهشی بود. و با افتی 50 هزار تومانی به رقم 10 میلیون و 400هزار تومان رسید.

بالا