استعلام قیمت
نرخ ارز

بازار جهانی اتیل استات

بازار جهانی اتیل استات

اتیل استات (به انگلیسی : Ethyl acetate)، یکی از ساده ترین استرهای کربوکسیلات است. این مایع بی رنگ، دارای بویی شیرین و میوه ای است که به نظر اکثر مردم خوشایند است. که اولین سری از اتانول و اسید استیک ساخته شده است. این ماده تجاری، یک حلال پرکاربرد در رنگ، لاک، مخلوط های تمیز کننده و عطرها است. استر استیک، یک حلال رایج برای کروماتوگرافی ستونی و لایه نازک در آزمایشگاه ها است. در این مقاله از کانگورو به توضیح بیشتر در را رابطه بازار جهانی اتیل استات از 2022 تا 2030 می پردازیم.

بازار جهانی اتیل استات

بازار جهانی اتیل استات از 4.62 میلیارد در سال 2021 به 9.71  رسید. و همچنین پیش بینی شد، از سال 2022-2030 تا 8.6% میلیارد دلار رشد خواهد کرد.
به نقل از کارمندان مشغول به فعالیت در این حوزه، افزایش پذیرش اتیل استات در صنعت مواد شیمیایی آلی به دلیل کارایی بالا، پایداری ساختار، کیفیت خوب و تقاضا برای بهبود شرایط می باشد. از دیگر ویژگی های مهم این محصول تجزیه و تحلیل قیمت و چارچوب نظارتی را می توان نام برد.
اتیل استات یک ماده شیمیایی آلی سفید رنگ با بوی شیرین است که به عنوان حلال و همچنین در چسب ها و پاک کننده های لاک ناخن  مورد استفاده قرار می گیرد.
بر اساس گزارشات به دست آمده بازار اتیل استات دوسته ی مصرف کننده ی نهایی و برنامه های کاربردی تقسیم می شود.
منظور از مصرف کننده نهایی یعنی خودرو، چرم مصنوعی، مواد غذایی، آشامیدنی، دارو سازی و … می باشد. برنامه های کاربردی هم شامل چسب ها، درزگیرها، رنگ ها، پوشش ها، رنگدانه ها، حلال ها و … می باشد.

اما یک نکته ی مهمی که باید در نظر داشته باشید، همه گیری کووید نوزده تاثیر منفی بر بازار  اتیل استات در بسیاری از مناطق مختلف جهان گذاشته است.
به همین علت عواملی چون محدودیت در دسترس بودن مواد خام، حمل و نقل، تعطیلی تاسیسات تولیدی و رکود اقتصادی از تاثیرات منفی کووید 19 بر بازار اتیل استات می باشد.

بازار جهانی اتیل استات

بازار جهانی اتیل استات

روند کلیدی بازار اتیل استات
بر اساس فناوری، برنامه های کاربردی، کاربران نهایی و  جغرافیا  بازار جهانی اتیل استات را شناسایی، تعریف و پیش بینی می شود.

در آخر
همانطور که پیش بینی می شود، بازار جهانی اتیل استات در سال [2023-2030]  به 8723.08 میلیون دلارمی رسد و نرخ تا 8.68٪ رشد می کند.

منبع: وبسایت marketresearchcommunity.com

بالا